onsdag 11. januar 2012

EN ONSDAG I JANUAR
En stund siden sist jeg skrev i bloggen her, skal prøve bli flinkere.

Ja, da er vi godt i gang med det nye året, blir spennende å se hva jeg kan få til av Quiltearbeider gjennom året. Har som mål å få brukt opp noe av alle stoffene som ligger i skuffer, bokser og skap.
Jeg vet jo at jeg kommer til å la meg friste av alle de nye friske vårfargene når jeg kommer inn i en stoffbutikk, men jeg får i alle fall gjøre et hederlig forsøk.

Holder for tiden på med et nytt krabbeteppe, en kollega skal bli mormor i månedskifte januar/februar. Jeg er ferdig med selve quiltingen av teppet, har gjort klar lukkekanten, den skal på til slutt. Nå holder jeg på å tegne maler til figurene som skal applikeres på, tidkrevende arbeid, men veldig moro å se at arbeidet vokser frem dag for dag.


   Margeritter av AnneKa
                                         




En annen fargevariant



Har sydd et par varianter til av disse, men glemte å ta bilder av dem, før de ble gitt bort i gaver.
De er artige å lage og blir veldig dekorative.

----------------------------- o --------------------------------























4 kommentarer:

  1. Kjempefine løpere. Har lenge tenkt at jeg skal sy dette mønsteret, men det er bare på tenkestadiet enda.

    Astrid

    SvarSlett
  2. Hei Elna!!
    Så flink du er!! Nydelige løpere, flott blogg:)
    Det er ingen tvil om at du er min stor helt innen søm!!

    Hils så mye til Lars, hilser fra Tor og stor klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så fine løpere! Nå fikk jeg lyst til finne veien til syrommet. Har gått litt tregt med meg på håndarbeidsfronten i det siste, men nå kribler det litt i fingrene. Du har en fin blogg. Takk for inspirasjonen, jeg gleder meg til å følge deg videre.
    Hilsen Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar, trivelig at noen liker det jeg lager ;o)

      Slett