søndag 27. november 2011

Advent - ventetid....

ventetid ja, vi venter på julen og den stille rolige tiden da vi skal kose oss, slappe av noen dager, treffe familie og venner og ha det fint. Jeg undrer meg på hvordan det ville vært hvis vi hoppet over denne høytiden, lot være alle forberedelser, slik at desember ble som alle andre måneder.
Vi trenger denne høytiden for å ha noe å se frem til i den mørke årstiden. Jeg mener at et avbrekk i mørketiden, hvor vi tenner lys både ute og inne, gir en stemning som gjør godt for sjelen. Det er godt å ha noe å glede seg til, og juletiden skal være travel slik at vi setter pris på julefreden som senker seg over oss når vi kommer til julaften.
Jeg gleder meg veldig til denne tiden som ligger foran oss, masse hygge og koselige forberedelser.



Ønsker alle en god førjulstid!

Her er noen som også håper å bli ferdig til jul....

3 kommentarer:

  1. Koselige adventsløpere :-)
    Ønsker deg en fin adventstid.

    SvarSlett
  2. Takk i like måte, en travel men hyggelig tid dette :o)

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg dumpet innom bloggen din før jobb i dag og plutselig så var klokka så mye at jeg måtte gå. Det ble ikke tid til å skrive kommentar. Du har en inspirerende og flott blogg! Jeg kommer tilbake og ser mer etter hvert som du oppdaterer. :o)
    Takk for kommentar på bloggen min, og hjertelig velkommen som følger nummer 100! :o)

    SvarSlett